Overheid helpt werknemers en werkgevers elkaar te vinden

Ook de begroting van het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid laat zien dat de werkloosheid daalt en de arbeidsmarkt steeds krapper wordt. De overheid ziet het belang van gedegen en doelgericht opleiden in, zo wordt duidelijk in de laatste Miljoenennota.

Leven Lang Ontwikkelen

Oude beroepen verdwijnen en nieuwe worden gecreëerd. Ook in het contactcenter zien we door de komst van Artifical Intelligence een verschuiving. Van medewerkers wordt een steeds hoger niveau verwacht en daardoor is het nodig dat zij zich voortdurend ontwikkelen. Daarom wil de overheid werknemers toerusten op de veranderingen van de komende jaren, maar ook werkgevers helpen om het nijpende personeelstekort terug te dringen.

De overheid trekt in 2019 voor het initiatief Leven Lang Ontwikkelen € 1,5 miljoen extra uit om de krapte op de arbeidsmarkt aan te pakken zodat vraag en aanbod elkaar sneller vinden bij maatschappelijke en economische veranderingen. Het kabinet wil werkzoekenden en werkgevers helpen bij hun leer- en ontwikkelvragen. Tegelijkertijd ziet de overheid dat een gedeelte van het arbeidsmarktpotentieel nog onbenut is. Eén van de redenen waarom bedrijven en werknemers elkaar volgens de overheid niet kunnen vinden, is het feit dat vaardigheden van werkzoekenden niet aansluiten op het gewenste profiel van de organisatie. Dat is in de klantcontactwereld niet anders.

Metier CSA kan u als organisatie helpen om de kloof tussen vraag en aanbod te dichten met effectieve en efficiënte opleidingsmogelijkheden: om u te helpen met werving en selectie van nieuwe medewerkers, maar ook met onboarding van uw medewerkers en periodieke bijscholing zodat uw medewerkers zich doorlopend ontwikkelen. Neem gerust contact met ons op voor vrijblijvend advies.

Geplaatst in Nieuws.