Ro!Entree logoHoe verbeter je met een blended learning-aanpak de effectiviteit, efficiency en kwaliteit van opleiden in een klantcontactcenter? Dat liet Metier CSA zien toen het werd gevraagd om de gespreksvaardighedentraining bij Ro!Entree te optimaliseren. Er werd een LMS ingericht, er werden e-learnings gemaakt, maar ook ‘train de trainer’-sessies ingezet om de begeleiding van de deelnemers op elk moment te optimaliseren. Bovendien zorgden een speciaal ontwikkeld lesplan en trainershandboek voor standaardisatie en borging.

De switch van enkel klassikaal trainen naar een blended leertraject werd door de medewerkers al vrij snel positief ontvangen: men stelde de afwisseling van blended leren op prijs, en ervoer de training als innovatief en dynamisch. Niet alleen de agents, maar ook de trainers reageerden enthousiast: zij gaven aan met veel meer gemak medewerkers de benodigde kennis bij te kunnen brengen en goed inzicht te verkrijgen in de voortgang en het leerniveau van de deelnemers. Ro!Entree: “Metier Customer Service Academy is een flexibele en pragmatische partner. Door goed mee te denken met de klant hebben zij een vernieuwend product neergezet dat voor ons makkelijk te gebruiken is. Het resultaat is een leuk, interactief blended opleidingsprogramma dat de deelnemers zelfstandig, zowel klassikaal als thuis, kunnen volgen.”

Geplaatst in Klantcase.